Orgazm Mózgu #1 Relaksujące szeptanie do ucha, które pomoże ci się zrelaksować i zasnąć

Polecany

Czy miałeś okazję kiedykolwiek doświadczyć orgazmu mózgu? Choć tytuł jest dość prowokacyjny to najistotniejszą cechą nagrań z tej serii jest to, że ciche szeptanie do kamery rzeczywiście pozwala się zrelaksować, a dzięki temu ułatwia również zasypianie. Sprawdź zatem koniecznie czy ten rodzaj „kuracji antystresowej i antybezsennościowej” działa w twoim przypadku:)

W celu uzyskania najlepszego efektu załóż słuchawki, wyreguluj głośność i delektuj się dźwiękiem

Szczęśliwa Rada #3 : Przestań obwiniać innych

Jak to powiedział  John Burroughs

„Porażka jest czymś dobrym, dopóki nie obwiniasz za nią drugiej osoby”.

statek Nie jest to nawet wina rządu i pogody panującej za oknem. Czy przypadkiem nie jest tak, że pod przykrywką przerzucania winy na innych ludzi i niesprzyjające okoliczności kryje się strach przed wzięciem odpowiedzialności za własne życie? Bo jest to łatwiejsze niż skonfrontowanie się z problemami?

Chwyć mocno za ster i pokieruj swoje życie w kierunku, w którym chciałbyś, aby zmierzało, a każde wydarzenie niech będzie dla ciebie okazją do nauki i zdobywania nowego doświadczenia.

 

Szczęśliwa Rada #2 : Zrezygnuj z potrzeby kontrolowania.

Gdyby tylko twój mąż dostosowywał się dokładanie do twoich wskazówek… Gdyby tylko twoje dzieci były tak grzeczne jakbyś sobie tego życzył… Gdyby tylko szef chociaż raz docenił twój wysiłek… Gdyby tylko ludzie mieli podobne myślenie do twojego… Gdyby tylko randka przebiegła według twojego wyobrażenia o niej… to czy wówczas byłbyś/byłabyś szczęśliwy/szczęśliwa? Tak myślisz? Prawda jest taka, że nie możesz zawsze i wszędzie kontrolować wszystko i wszystkich. Każdy kto próbował rzucić palenie, zgubić zbędne kilogramy czy ćwiczyć regularnie doświadczył tego, że nawet wprowadzenie niewielkiej zmiany we własnym życiu wymaga wiele wysiłku i silnej woli. A ty chcesz by zmienił się cały świat i zachowanie wszystkich ludzi. Weź głęboki oddech i pozwól życiu płynąć jego naturalnym nurtem.

 

bańka

Szczęśliwa Rada #1: Każdego dnia zaczynaj życie od nowa

Zapomnij o wczorajszych błędach, o wczorajszych potknięciach i niepotrzebnie wypowiedzianych słowach. W całej historii ludzkości jeszcze się nie zdarzyło, by ktoś zdołał cofnąć czas chociażby o sekundę. Myślisz, że uda to się tobie? Po co więc skupiać się na rzeczach, na które nie masz już najmniejszego wpływu. Przeszłość tak naprawdę nie istnieje – jeżeli przestaniesz sztucznie podtrzymywać ją „przy życiu” swoim myślami po prostu zniknie. Każdego poranka wyobrażaj sobie, że właśnie się narodziłeś i to właśnie dzisiaj zaczynasz swoje szczęśliwe życie.

 

wschód słońca

O mózgu i procesie myślenia – tak na „chłopski rozum”

Wyobraź sobie, że stoisz w szczerym polu, a nad twoją głową rozpościera się rozgwieżdżone niebo. Widzisz miliony jasnych punkcików zawieszonych gdzieś w kosmosie. Teraz spróbuj każdą gwiazdę połączyć niewidzialną linią ze swoimi najbliższymi „sąsiadkami”. Gdy ci się już to uda postaraj się skurczyć tę przeogromną przestrzeń Wszechświata do wielkości i objętości melona. Pochwyć ten owoc i spójrz na niego, bo oto trzymasz w swoich dłoniach najdoskonalsze dzieło natur – swój mózg, a ogólniej mówiąc, mózg człowieka.

wszechświat Czytaj dalej

Mechanizm snu

W roku 1875 odkryto, że mózg człowieka wykazuje czynność elektryczną. Zjawisko to zaobserwował Anglik Richard Caton. Musiało jednak 50 lat od tego wydarzenia, by móc zarejestrować aktywność mózgu za pomocą elektrod przymocowanych do czaszki. Metodę tę nazwano elektroencefalografią (EEG), a za jej twórcę uznaje się niemieckiego neurologa Hansa Bergera. Dzięki EEG można było uzyskać pierwsze krzywe graficzne pracy mózgu i na ich podstawie wydzielić rytmy aktywności tego narządu. Metoda ta po dzień dzisiejszy ma ogromne znaczenie w diagnozowaniu i monitorowaniu wielu stanów chorobowych, m.in zaburzeń snu czy padaczki.

mózg

Czytaj dalej

Sen i bezsenność

Zaburzenia snu oraz zjawisko bezsenności to problemy, z którymi boryka się wielu „Kowalskich i Nowaków”. Najczęściej po zauważeniu u siebie niepokojących objawów lub dopiero wtedy, gdy brak snu nie pozwala im już normalnie funkcjonować w społeczeństwie i życie w takim stanie staje się wręcz nie do wytrzymania, udają się oni po poradę do lekarza pierwszego kontaktu. Często jednak zostaje on pominięty i po pomoc kierują się od razu do neurologa lub psychiatry.

insomnia Czytaj dalej